pondělí 7. ledna 2013

Favoritem letošních prezidentských voleb se stává ...

Předvolební průzkumy na prezidentské volby mají své favority, ale jedním z výrazných hybatelů letošních voleb může být i zimní období. Protože pokud bude ledovka, tak žádný uvědomnělý důchodec nevyleze z domu. (Potvrzeno kamarádkou, která to má vysledované z lékárny. Ve vedrech a nebezpečí ledovky prostě nechodí, protože je před tím z médií varovali.) A ti, co jsou věkem výrazně mladší zase nebudou riskovat komplikované přesuny autem do svých volebních okrsků. Čili může být zcela rozhodující, koho bude volit volební komise. Já bych to tak nedramatizovala. Ono kde nic není ani smrt nebere. Hlavně aby prezident nedělal ostudu. Všichni víme, že i když něco bude vetovat, tak kluci a holky v parlamentu ho můžou zvesela přehlasovat.
Taky jsem četla v poslední době spoustu novinových článků, proč nevolit toho, toho a toho.
Fischer z nás udělal velmoc fotovoltaiky, ať to stojí co to stojí.
Zeman je příliš vulgární.
Bobošíková, no to snad ne. Z jejího klipu šel strach.
Fischerová je nenapravitelná idealistka. Jo přeju jí to. A to se může, aby kandidovali dva z jedné rodiny. Ne dělám si srandu, vím že nejsou příbuzní.
Franze můžete buď milovat nebo nenávidět. Ten nenechá nikoho chladným.
Roithová mi teda nic moc neříká. Vím, že se v politice pohybuje a to je asi tak všechno.
Sobotka ten mě dostal nejvíc, myslela jsem, že je tam za socdemáky. Prostě neměli by se jmenovat lidi stejně, občan nezajímající se o politiku v tom má pak zmatek.
Schwarzenberg je prý na prezidenta moc starý. No nemyslím. Papež má 85 let, taky ho nezvolili za mlada a zvládá to.
Dienstbier mi nic neříká. Vím o něm, že se narodil v Americe. Mít to jako Američani, že se prezident musí narodit na našem území, neměl by u nás šanci.
Vím, že nechci prezidenta, který se účastnil nebo sympatizuje nebo toleruje zločinecké režimy a pozůstatky po nich, ať už se tváří jak chtějí.
Prospěchářsky se stát členem strany, která má na rukou krev, se nedá ničím omluvit. Já taky vím, že kdybych kradla, tak je to pohodlnější, abych se dostala k penězům. Ale volím blbou a nudnou cestu chození do práce. Takže takovýhle vzor za mě ne.
A kdo jsou prý ti favoriti podle posledního mnou přečteného průzkumu?
Zeman (23,6%), následovaný Fischerem (16,2%), Dienstbierem (14,3%) a Schwarzenbergerem (14,2%).  No a pak ti další. Když si vzpomenu, jak jsme dneska četla, že nějaké to procento rozdílu (či dokonce desetina) je vzhledem ke statistické odchylce naprosto směšné, tak v tom žádného favorita nějak moc nevidím.
Jo a ještě ke Karlovi, který má mimochodem nejlepší předvolební klip. Někdo namítá, že prezident by měl být Čech. Jenže Klaus, Dienstbier a Fischer taky nejsou zrovna česká jména.
Takže, uvidíme se v pátek/sobotu u voleb a za čtrnáct dní zase. Já to nemám ze svého útočiště do svého volebního okrsku daleko, takže se plánuju se zúčastnit. Obou kol. Pokud ovšem nebude ta ledovka. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat