středa 22. srpna 2012

Geocaching po polski

Občas se s přítelem věnujem geocachingu. No a nejinak tomu bylo i v Jeseníkách. Dokonce jsme loni zajeli na jednu cache do Polska. Ale ta byla založená Čechem. Letos jsme pro změnu hledali dvě cache na české straně založené Polákem. Co jsem si z toho odnesla za poznatek? Pokud hledáte cache zloženou Polákem, může se vám stát stejně jako nám, že logbook bude úplně plný. A vy se nebudete mít kam zapsat. Takže logbook vlastní nutný! Protože jak jsem to tak viděla, prostě ji jen založí a tím to končí. Založeno v roce 2008 a dál děj se vůle Boží.
No a při tom pátrání v křoví a v lese jsem si všimla ještě jedné věci. Poláci si běžně do lesa nosí lahváče. Takovou popíjející skupinku jsme i potkali. No proč ne, kdyby...


... kdyby pak člověk uprostřed lesa nenarazil na tohle! Z toho mi vychází, že v Polsku nemají zálohované lahváče, protože jinak by je nenechávali tam, kde je zrovna dopili. Navíc asi ještě nevynalezli pivo v plastu, protože jinak by si ulehčili práci s lehčím nákladem. Ovšem je otázka, jestli je to výhoda, když by ty PETky odhazovali po lese. Ale já si budu naivně myslet, že by je pak i odnášeli, protože jsou lehké, lehoučké a o dost lehčí než sklo. A taky líp skladné po sešlápnutí. 
Těch lahváč jsem totiž v lese viděli víc. A všechny měli etikety v polštině. :-(

1 komentář:

  1. Ono sklo je ekologické v podstatě jen díky tomu, jak se dá dobře recyklovat. Lahev se prý průměrně vrátí 9x a potom se přetavuje. Jinak sklo se v zemi rozkládá ještě snad dýl, než třeba igelit...

    OdpovědětVymazat