pátek 21. prosince 2012

Žijeme v netolerantní zemi

Jedna scéna ze včerejška:
Řidič auta se rozhodne předjet vozidlo jedoucí před ním. Hodí blinkr, vjede do rychlého pruhu. Předjížděné vozidlo jede rychlostí 90 km/hod. Předjíždějící auto jede rychlostí 90 km/hod. Po nějaké chvíli si předjíždějící řidič uvědomí, že pokud pojede stejnou rychlostí jako auto, které hodlá předjíždět, tak předjížděcí manévr patrně nedokončí. A proto na to jde psychologicky! Zařadí se zpět do pomalého pruhu za auto, které hodlal přejet. Pustí na něj dálkové světla. Tím ho rozhodí a šance na předjetí se výrazně zvyšuje. Protože kdo by chtěl mít takového magora za sebou.
A to má jako znamenat co? Už jsem si zvykla, že na mě někdo svítí dálkovejma, když v rychlém pruhu jedu lehce nad maximální povolenou rychlost, nicméně podle něj stále velmi pomalu. Ale co má jako znamenat, pokud mě někdo neumí předjet a bude na mě svítit dálkovejma? Kde to jsme? V netolerantním Česku!
Stejně jako dneska v parku. Předešel mě kluk, co měl na sobě hořčicově žlutý kabát, smaragdově zelené kalhoty a šálu, černé boty a červené ponožky. Řekla jsem si, že by to bylo krásné, potkávat na ulici víc takových barevných lidí. Nebyly to rozhodně moje oblíbené barvy, ale líbila se mi ta barevnost. A odvaha v tom chodit ven. No a on mezi tím šel kolem lavičky, kde seděli kluk a holka. Když prošel, tak ten kluk co tam seděl začal vokalizovat a něco pokřikovat na jeho adresu. Vítejte v netolerantním Česku! Pokud se mi něco nelíbí a nerozumím tomu, tak je to automaticky divné. Nikdo nemá právo se viditelně odlišovat od většiny. Tupá masa mu to dá vždycky jasně najevo. Já si myslím, že ten kluk je na takové reakce zvyklý. Ale je to vážně potřeba? Proč tohle dělají mladí lidé v dnešní době, kdy mají/můžou mít široký kontakt s celým světem? Změní se to tady někdy k tomu, aby většina lidí byla tolerantní?

1 komentář:

  1. Niektori vodici su drbnuti bez ohladu na to, v ktorom pruhu prave idu.

    OdpovědětVymazat