čtvrtek 17. května 2012

Hokej a pivní limonády

Dnešní večerní program je jasný. Sedím na gauči, koukám na hokej a ochutnávám pivní limonády. Dobře, pivovary tomu asi říkají ochucená piva, ale vzhledem k obsahu alkoholu kolem 2% tomu říkám pivní limonády. Dyť i birrel, kterýmu říkám placebo, obsahuje 0,5% alkoholu. Už jsem vyzkoušela i Gambrinus Limetka  bezinka, ale to bylo na mě moc sladké. Dneska mám na programu Zlatopramen Radler pomeranč a zázvor a Staropramen Cool Grep.

Zlatopramen Radler pomeranč a zázvor mi barvou připomíná komunistickou pomerančovou sodovku. Chutná dost podobně, asi tak jako by se do ní dalo kapku piva. Zázvor, na kterej jsem se těšila asi tak nejvíc jsem tam necítila vůbec. :-( Kdo má rád zázvor, tak ať v Albertu koukne v regálku s asijskýma specialitama po zázvorovým pivu v plechovce, které chutná opravdu po zázvoru a podle mě jako pivo vůbec nechutná, navíc je nealkoholické. Ale je to dobré.

Staropramen Cool Grep je další z variace. Pořád v tom vidím sodovku, grepu v tom cítím trošičku. Chuťový rozdíl od toho předchozího není výrazně velký. Ale má hezčí láhev.
Mysím, že tyhle ty ochucené piva nejsou nic co bych musela příště koupit, ale já sem prostě zvědavá jako opice, takže musím všechno vyzkoušet. :-)

A teď pár informací pro ty, co rádi studují etikety, jako já:

Zlatopramen Radler pomeranč a zázvor: Míchaný nápoj z piva. Složení: pivo (pitná voda, ječný slad, upravený chmel, chmelové produkty), nápojový koncentrát (pitná voda, fruktóza, pomerančový koncentrát, pomerančový extrakt, zázvorový koncentrát, citronový koncentrát, regulátor kyselosti, kyselina citronová, citrát sodný, stabilizátory: arabská guma, karubin; přírodní aroma, antioxidant: kyselina askorbová; barvivo beta-karoten), oxid uhličitý. Baleno v ochranné atmosféře, pasterizováno.

Staropramen Cool Grep: Míchaný nápoj na bázi výčepního piva se sladidly. Složení: pivo výčepní světlé (voda, ječný slad, ječmen, maltózový sirup, chmelové produkty), fruktózový sirup, ovocná složka 2,2% (voda, citrónový, grepfruitový a pomerančový koncentrát, kyselina citronová, regulátor kyselosti: citrát draselný, mléčnan vápenatý, uhličitan hořečnatý, přírodní aroma, stabilizátory: karubin, pektin, sladidla: cyklamát sodný, sacharin, Acesulfam K a Aspartam (zdroje fenyalaninu), antioxidant: kyselina askorbová, barvivo: karmíny), CO2. Pasterováno.

Jo a v hokeji v teď zrovna vedem 3:1. :-)

2 komentáře:

  1. Mně snad tady z těch všech chutná jen ten první, již loni vyzkoušený staropramen lemon. A docela čumím, jak z tvého zkoumání etiket vyšel ten Cool Grep hůř. Musím prozkokumat i toho lemona. Sakra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se taky dost podivila po přečtení těch etiket. Pro příště se budu držet klasiky - jenom piva. :-)

      Vymazat