pondělí 20. ledna 2014

Zase mě v Kuníně pěkně vypekli a překvapení na závěr

Zase mě v Kuníně pěkně vypekli a já se nechala nachytat. Člověk v dnešní době už opravdu nemůže věřit ničemu. Nedávno jsem v obchodě objevila čokoládovou pěnu od mlékárny Kunín. Samozřejmě jsem ji musela ochutnat, už jen to jméno "Smyslná čokoládová pěna" stálo za hřích. A dneska jsem si ji koupila zase. A naposledy! Protože oni to nevyrábí v Kuníně, jak by si jeden mohl myslet, když tam mají to svoje pěkné logo mlékárny Kunín, oni to vyrábí, a teď se podržte, v Chorvatsku! To mě fakt naštvali. Už jednou tu byla pěkná potravinová kauzička s máslem, které potichoučku začali vyrábět někde ve Francii, ale to jim lidi nesežrali a tak se pokorně vrátili zase k nám domů. No a teď zase takové podvratné pokusy? Navíc tahle značka už u mě má jeden vroubek za Mikyšku. Jestli to povedou takhle, tak je vyřadím ze svého nákupního seznamu na trvalo a pěkně s celým sortimentem.
A překvapení na závěr? V mém šnečím domečku se objevily vajíčka! To máte tak. Jeden z těch dvou šnečků, co tam mám, mi umřel na konci roku. Prostě byl tuhej, spíš měkkej, měkčí než obvykle, už začal trošku zapáchat a za chvíli by z té ulity vytekl samovolně. A ten druhý tam zůstal sám. Jen mi připadal trošku smutný, v posledních dnech nežral, dokonce se ani nezatahoval celý do ulity a kousek ho vždycky trčelo ven. Normálně, když spinkají, tak zalezou do uliti celí a občas se zacpou i víčkem. Ale stačí je opláchnout proudem vody a vylezou. Docela sranda pozorovat. Říkala jsem si, že je buď smutný a nebo bude taky po něm. V pátek jsem mu vyměnila hlínu za čerstvou, abych mu udělala radost. Díky krtkům, kteří venku řádí jak černá ruka (haha, trefné přirovnání na krtka), nebyl problém najít venku dost krásně nakypřené vlhké hlíny. A protože byla studená, tak jsem ji dala ohřát na radiátor. Nějak jsem to podcenila, ohřála se opravdu hodně, tak jsem pak musela zas chvíli čekat než vychladne. Oni ti šneci jsou prý původem někde z Afriky, tak by mu to vadit třeba nemuselo, ale přece jen... Šnek se do té hlíny hned zaryl. A protože ho mám v práci, tak jsme se viděli až dneska. Ráno na něj kouknu, jak se mu daří a čekalo mě opravdu velké překvapení! Nakladl spoustu vajíček. Teď už vím proč nejedl a nezatáhl se úplně do ulity. Byl plný vajíček. Jen by mě zajímalo, jestli jsou oplodněná nebo jalová. Uvidíme. Všechny jsem je vybrala a dala do jiné nádoby a budu sledovat, co se bude dít.

2 komentáře:

  1. jé... ale to je pěkné. budou malí šnečci. (možná)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná. Jen ještě nevím,jestli z toho mám radost nebo ne. Ale jednoho bych si nechat mohla. Uvidíme.

      Vymazat