středa 22. ledna 2014

Miluju francouzštinu!

Dneska to bude vyznání. :-) Miluju francouzštinu! Už se učím šestý rok. A pořád mě to baví. Dokonce už dokážu napsat české slovo "francouzština" bez chyby. To mi ze začátku dávalo hodně zabrat. Asi jsem hold dys-. Francouzština je báječná. Úžasně zní. Dřív to pro mě byla dost divotvorná řeč. Když čtete nějaké literární dílo od ruského klasika, můžete si být jisti, že tam na francouzštinu narazíte. A mě vždycky strašně zajímalo, jak se ty slova asi čtou. A víte co? Teď už to umím! A dokonce i ledasčemu rozumím, takže nemusím hned listovat do poznámek na konci knihy. Ale další věc, co na francouzštině mám ráda, že když nevím, tak zkusím anglické slovíčko ve francouzské výslovnosti. V padesáti procentech to plus mínus vyjde. Občas to tak sice není, ale za pokus to pořád stojí. Horší je, když mě napadne slovíčko německé. To je opravdu nepoužitelné, pokud se nejedná o preclík nebo štrůdl. Každopádně je pravda, že čím víc člověk zná jazyků, tím se mu ty další učí snadněji.

Žádné komentáře:

Okomentovat