neděle 1. července 2012

Rakousko

Tak jsem se vrátila po týdenním pobytu v Rakousku zase zpátky domů. A pár mých postřehů z pobytu mimo republiku:
Byla jsem kousek od Vídně, takže to tam vypadalo skoro jako u nás. Ale na ulicích měli všude palmy, oleandry a kaktusy. K tomu slunečno a občas jsem si připadala jako někde u moře.
Pokud jsem si myslela, že jen u nás na mě lidi na ulici divně koukají, tak to není pravda. V malém městečku (15 tisíc obyvatel), kde jsem pobývala to bylo úplně stejné.
Lidi mi opět přišli zdvořilejší, usměvavější. To už je snad klasika. To jen tady žijou takový balíci, co nechají drobnou blondýnku vzpírat kufr do úložných prostor nahoru ve vlaku, nepouštějí vás do dveří a klidně vám pustí dveře před nosem, i když máte plné ruce a nemůžete je zachytit, abyste nedostali ránu do hlavy.
Rakouští průvodčí jsou stejní borci jako ti čeští. Sotva se vlak rozjede už vám stojí za zády a chtějí jízdenku. Co na tom jestli jste si už stihli najít místo a usadit se.
Každý člověk není automaticky podvodník. Celý týden jsem strávila v hotelu, kde po mě nikdo nechtěl žádný doklad, stačilo říct moje jméno.
Slevy v H&M v tomhle malém městečku, kdy oblečení stálo od 1 eura se nedají srovnávat se slevama u nás. To co tam stálo 1 euro u nás stálo ve slevě 150 korun.
Hlavním účelem cesty byl seminář v angličtině s odbornou náplní. Takže jsem si procvičila pořádně angličtinu. A taky němčinu. Dál jsem se snažila rozumět polštině (a to celkem šlo) a ruštině (no tam už to bylo spíš o hrubých obrysech). Dozvěděla se spoustu nového o jiných evropských zemích. Záviděla angličanům, že se nemusí učit cizí jazyky a domluví se všude. A co bylo nejlepší? Protože tam nebyla wi-fi jinde než v recepci hotelu, tak jsem si dala výrazně pohov od internetu. Přečetla jsem za celý týden knížku "Muži, kteří nenávidí ženy". V posledních letech mi čtení moc nešlo, nějak jsem se na to nedokázala soustředit. To se tady prolomilo. Samozřejmě, že jsem četla i při čekání na vlak, ve vlaku, při čekání na přestupy. Celkově bylo velmi příjemné vypadnout na týden z práce a domova do nějakého jiného prostředí. Jen ta němčina mi ke konci byla už trochu protivná.

Žádné komentáře:

Okomentovat