sobota 27. října 2012

Malý princ a zima

Brrr!!! Taková kosa venku. Jak je to možné? Ještě včera jsem si byla zaběhat a dneska tam sněží. A to se mi nelíbí. :-( Nemám zimu ráda. Tma, zima, protivný sníh co roztaje na břečku. Není moc těch dní, kdy by bylo krásně a svítilo slunce. Jo a taky ještě nemáme zimní gumy na autě. Mohla bych říct, že jsem na zimu připravená. Koupila jsem si teplé punčocháče, uháčkovala si šálu. Kruhovou šálu a za celé tři dny. Taková já jsem šikovná. A hlavně mě to hrozně bavilo. Fakt dobrej relax. Je modrá, jak jinak. Dneska jsem si ji vzala, když jsem byla venku. A jak jsem byla ráda. Přemýšlela jsem, jestli si vzít i čepici, ale přišlo mi to moc. Při tom vlezlém studeném vlhku by to zas tak moc nebylo. Ale musím si nechat nějaké rezervy.
A Malý princ? Bavíme se tady o mé z nejoblíbenějších knížek. Od Antoina de Saint-Exupéryho. Mám ji dokonce dvakrát. Jednou v češtině a podruhé ve francouzštině. Jen nechápu, proč se o ní pořád mluví jako o knížce pro děti. Jen proto, že hlavní hrdinou je princ? Proto, že je útlá a plná obrázků? Pro děti rozhodně není. Já ji poprvé četla jako dítě. A tenkrát se mi moc nelíbila. Byla taková divná. Prostě je to knížka pro dospělé nebo aspoň dospívající. Ale pokaždé o ní slyším, jako o knížce pro děti. Prý je na čtvrtém místě v prodávaných knihách pro děti. Už vidím, jak desetileté dítě chápe ty metafory. Běžné desetileté dítě.

2 komentáře:

  1. já zimu ráda. Stejně jako všechny ostatní roční období. A malej princ je depka, pot a slzy. Je to krásný, ale vždycky se musím soustředit, abych to neoplakala

    OdpovědětVymazat
  2. Pro mě, jako pro pesimistu, je nejdepresivnější podzim a to proto, že vím, co příjde. Letos sem to snad poprvé takhle necítila a líbil se mi. Na zimě mi vadí ta kombinace tma, zima a člověk navlečený jak cibule, kdykoliv vystrčí čumák z domu. Ráno za tmy do práce a domů zpátky taky za tmy. A někdy jsou dny, když je pod mrakem a nevyjde ani slunko. No a k tomu se teď přidala občasná panika z řízení ve sněhu. Ale třeba na horách, když svítí sluníčko, tak je zima fajn.

    OdpovědětVymazat